Yeşilin ve Mavinin Buluştuğu Yerdesiniz

Memlekette tatil bir başka güzel

Kategori Kategori: Yazı - Makale | Yorumlar 0 Yorum | Okunma 1653 Okunma | Yazar Yazan: hidayet | 08 Eylül 2008 16:10:15

Herkese iyi bir hafta diliyorum...

Her sene olduğu gibi bu senede rabbim nasip etti ve gidip baba yurdumuzda tatilimizi yaptık. Suçatımızı, Gürünümüzü, Sivasımızı hatta Darendemizi gördük size oralardan selam getirdik. Gittiğimiz her yer sıla-i rahim yapmayanlara sitem eder gibiydi. Kışın zaten garip olan yerler bari yazın olsun garip kalmak istemiyordu her hal…

Tatilimin ilk günlerinde memleketimizin kayısı problemini ve bir dokunup bin ah işittiğimiz kayısı üreticisi köylülerimizi gördüm. Yine ve maalesef kayısılar değerinin altında alıcı bulmuş. Yetmezmiş gibi insanlar para almakta o kadar zorlanıyor ki, deyim yerindeyse burunlarından geliyor o alacakları birkaç kuruş. Zavallı babamdan biliyorum, yetmişi geçkin yaşına rağmen güneşin alnında sen o kadar zahmete katlan ve döktüğün bütün kayısı 1000 lira bile etmesin ve o parayı da kırk minnet ile al. Valla ne diyeyim, suç kimin, sorun nerede, bu işi kim düzeltecek bilmiyorum ama üreticiler durumdan hiç memnun değil, aracılar da şunu bilsin ki ilk fırsatta üreticiden o kayısıları toplamaları hayal olabilir. İnşallah en yakın zamanda üreticinin yüzü güler ve bu problemlerin hiç biri yaşanmaz. Bu arada kayısı için yaşanan problemlerin bir aynısı bu seferde elma ve diğer ürünler için yaşanmaz inşallah. Buradan alıcılara seslenmek istiyorum, kardeşim siz de kazanın ama üreticide kazansın. Üretici memnun olursa inanın daha kazançlı çıkarsınız.

Her sene kasabamda bir sürü düğün oluyor muhakkak ama bu seneki düğünler akraba düğünü olduğu için bunları daha fazla hissettik. Bu düğünlerden ilki Yavuz Selim Hocamızın düğünü idi. Yavuz hoca nihayet dünya evine girmeye karar verdi ve 18 ağustos günü başlayan düğün ile hayatını Döne hanımla birleştirdi. Kendilerine bir yastıkta uzun bir ömür diliyoruz. Kendilerinden vatana millete hayırlı evlatlar bekliyoruz inşallah. Bu arada düğün sayesinde uzun zamandır göremediğimiz bir sürü büyüğümüzü görme fırsatı bulduk. Gördüklerimizin sayısı fazla olduğu için burada tek tek isimlerini anamayacağım maalesef. Kendilerine saygı ve selamlarımı iletiyorum.

Düğünde gelinin köyü olan Kılıçdoğan’a giderken yol boyu birçok köy görme fırsatı bulduk. Köy yolundan kasabamıza başka bir açıdan daha bakma fırsatı bulduk. Gazören’de buz gibi sudan kana kana içtik, yuva köyünün yakınında ormanı andırır dağları hayretle izledik, yıllar önce gördüğümüz eskihamal köyünden geçerken rahmetlik halamı hatırlayıp duygulandık. Mekânın cennet olsun sevgili halacığım. Kılıçdoğan köyü güzel bir dağ köyü, kasabamızla karşılaştırmak mümkün değil tabi ama kendi kategorisinde. İnsanlarını da sevecen ve içten gördüm ben. Hiç tanımadığımız bir adamın evinde gördüğümüz saygıdan dolayı çok etkilendim, sağ olsunlar. Düğün dönüşü dar köy yollarında minik bir kazada yaşadık. Köyümüzde taksilik yapanlardan birisi virajda gelin arabasını sollamaya kalkınca dereye uçmuş. Hepimizin yüreğini ağzına getiren olayda şükürler olsun hiç kimsenin burnu bile kanamadı. Her şeye rağmen düğün güzeldi. Düğün sırasında bize kaptanlık eden ağabeyime de teşekkür ediyorum buradan.

Düğün sonrasında akrabalarla gittiğimiz Darende Gürpınar şelalesi de gayet güzeldi. Memlekete gidince mutlaka uğranılmalı diye düşünüyorum. Su sesi eşliğinde yemeğimizi yeyip çayımızı içtikten sonra çocukların ısrarı ile şelalenin parkına gittik. Ekipten birisi (belki de ben) kimse yokken bizde parkı kullanalım diye ortaya bir fikir attı. Valla tahterevallide epeyce oynadıktan sonra ben kendimi kaydıraklarda buldum. Size komik gelebilir ama insan 34 yaşında bile olsa kaydırakta ara sıra kaymalı. Ama bir şart var kaydırakta kaymaya biraz yetenekli olmalısınız, yoksa maazallah ırmağa uçabilir yahut oradaki banklara yapışabilirsiniz. İsim vermeye gerek yok ama ekipte bazıları, kulakları çınlasın kaydırakta kayarken ödümüzü düşürdü. Irmağa uçacaklar diye çok korktuk :)

Tatilde gördüğüm yerlerden biriside Sivas oldu. 15 ağustos tarihinde maaşlarımızı çekmek için abim ile Sivas’a gittik. Sivas çok mu değişmiş bilmiyorum hükümet konağı olmasa herhalde kaybolurduk. Hatta işimiz bittikten sonra otogara gelmek için bindiğimiz otobüslerden birisi Sivas’ı 1,5 kez dolaşınca bilen birisi olmadan Sivas’a gelmeyelim diye sözleştik abimle ve Gürün’e döndük. Sivas’ta maaş çekmekten başka yaptığımız en önemli iş Merkez lokantasında yediğimiz harika döner oldu.

Tatilime renk katan, başta saygıdeğer abim ve sevgili kardeşim olmak üzere herkese teşekkür ediyorum. Daha nice böylesi eğlenceli ve güzel tatillere hep birlikte kavuşmak ümidiyle, hoşça kalın.